25-26 лютого у Львові в рамках Дня Пластуна 2012 відбувався скаутський ярмарок “Пластова Кооператива”, організований 11 куренем УСП НепрОсті. Про те, як він минув, читайте нижче.

До участі у ярмарку зголосилося 12 крамничок та майстерень, що запрезентували пластовому загалу різноманітний асортимент. Були там крамнички виробів ручної роботи він Непростих та Степових Відьом, майстерня малюнку на склі від пластунки з Тернополя Віти Возняк, а також крамничка пластової символіки та літератури. Курінь ім. Марти Чорної продавав свої співаники, а курінь ім. Івана Богуна розповсюджував продукцію видавництва “Старого Лева”. Ярославни і Степанівни пригощали випічкою власного приготування. А у крамничці від Ордену Хрестоносців серед іншого можна було придбати набір карток для гри в “Мафію” та футболки Дня Пластуна.

В рамках кооперативи діяла теж інфо-точка 100-ліття Пласту, де бажаючі могли поставити питання стосовно святкувань та зареєструватися до участі.

Обов”язковою умовою участі у ярмарку було перерахування 10% від свого прибутку на пластове добре діло. В результаті учасники ярмарку 330 грн передали на розвиток Дня Пластуна, ще 400 грн – на пам”ятник пластунам, що не зламали своїх присяг.

Сподіваємося, що і учасники, і покупці залишилися задоволеними, а така ініціатива буде розвиватися і надалі.

Відео-ролик про пластову кооперативу на Дні Пластуна 2012 можна переглянути тут.

Вже зовсім-зовсім скоро у Києві відбудеться раніше анонсований “Вишкіл фінансової зарадності”. Гутірки будуть проводитися дуже цікавими та досвідченими інструкторами, тому поспішайте зголошуватися!

Програма семінару складатиметься з 3 тематичних блоків:
  1. Управління коштами. Ти дізнаєшся яким чином і де найкраще зберігати гроші. Як зробити так, щоб гроші працювали на тебе чи твій курінь,а не просто лежали в скарбничці. Спікером  буде референт фінансів станиці Київ, людина з багатим досвідом у сфері фінансів Сергій Хома;
  2. Побудова кар’єри. Як правильно обрати університет для навчання ?  Робота чи навчання? Як виглядає  шлях до успіху? Які можливості дають сучасні освітні програми? Своїм досвідом поділиться голова інститутут стратегії “Інспіра”, президент Інституту Стратегії Блакитного Океану в Малайзії Павло Шеремета;
  3. Залучення фінансових ресурсів. Залучення коштів для проведення таборів та інших акцій чи проектів від грантодаців,  це реально?  Як  знайти грантодавця, як правильно підготувати документи, аплікаційну форму та презентувати свій проект? Відповіді на ці та інші питання надасть директор Інституту фандрейзингу Юрій Глигало.
Учасники вишколу будуть поділені на групи в яких підготують та презентуватиму свої проекти. Переможці будуть відзначені грошовими призами, призовий фонд становить 500 грн.
До участі в семінарі запрошуються пластуни та члени дружніх організацій віком від 15 років.
Партнерами семінару є Raiffaisenbank Aval та Американські ради з міжнародної освіти в Україні.
лоло
Ще раз нагадуємо організаційні деталі:
Коли? 4 березня, 11.00-17.00. Реєстрація учасників з 10.30-10.50

Де? м.Київ, Бібліотека американських рад з міжнародної освіти, вул. Еспланадна 20, 6-ий поверх (м. Палац Спорту)

Вкладка: 20 грн. (включає матеріали вишколу й обідній перекус)

Реєстрація: Для реєстрації необхідно до 29 лютого заповнити форму

Тим учасникам, які зголошувались раніше, не потрібно реєструватись повторно

Хто не зареєструється, але виявить бажання взяти участь у семінарі пізніше може залишитись без обіду ;-) й не зможете взяти участь у конкурсі проектів.

Питання? Якщо у Вас виникли запитання,можете їх задати організаторам через e-mail: finansovyjvyshkil@gmail.com  або за телефонами:

  • +380635364259 Свист Олекса
  • +380636945742 Ящук Микола

У 20-роках ХХ ст., слідуючи духові того часу, пластуни стали активними членами українського кооперативного руху. Це допомогло організації мобілізувати свої матеріальні ресурси у часи, коли годі було очікувати фінансової підтримки зі сторони. Пластуни змогли забезпечити себе необхідним вирядом, знайти кошти на утримання домівок та Пластового Видавництва, а навіть розпочати грошовий збір на будівництво Пластового Дому. Продовжуючи тему української кооперації, сьогоднішня розповідь – про кооперативу “Пласт”. За надані матеріали дякуємо ст.пл. Юркові Юзичу, ОЗО.

У 1925 році інженер Андрій Сербин, який вважався великим спецалістом пластової економічної справи, створив кооперативу «Пласт». Кооператив розвинувся з невеликої установи, яка займалася постачанням різного спорядження для пластування та табірництва.  Основна діяльність довший час здійснювалась в львівській пластовій домівці – Бляхарська, 11 (зараз вул. Федорова). “Треба було прийти перед “Святом Весни” до домівки, щоб зрозуміти, що це таке “Пластове Постачання”. Довгий “хвіст” пластунів ждав черги, щоб поповнити таборовий виряд чи однострій! Разом із ширенням діяльности пластової організації, зростав товаровий засяг постачання, від дрібних додатків до однострою, всякого таборового виряду” до пошиття спортових строїв, шкільних та робітничих фартухів.

Так, серед іншого, кооператива мобілізувала пластунів на збір та пакування лікарських рослини. Потім пластуни організували власне виробництво мухолапок (на вул. Городоцькій), а також дріжджового і ванільного порошку за німецьким рецептом та почали випускати пасту для взуття. Все це було дещо примітивним, але давало чималі прибутки.

При кооперативі “Пласт” існувала також пластова щадниця (Ощадна каса) куди можна було віддати свої гроші на зберігання під певні відсотки. В свою чергу щадниця мала змогу використовувати цей оборотний капітал для потреб кооперативи.

Статутом кооперативи було також передбачено „для піднесення культурного рівня своїх членів засновувати читальні, бібліотеки, уладжуючи лекції, виклади й курси, щоби розвинути ідею виховання молоді в кооперат. дусі і методах скавтінґу”.

Плани були широкі, проте їх повну реалізацію стримував брак коштів, а також відсутність власного приміщення.  Не зважаючи на це, кооператива «Пласт» продовжувала успішно діяти і в умовах польської окупації, навіть після переходу пластового руху в підпілля.  Так наприклад у 30-х роках існувала крамниця Пласту при вулиці Городоцькій у Львові, яка з часом стала цілком успішною самостійною установою. 

“Кооператива не лише приходить молоді, з фінансовою допомогою, але теж привчовує її до організованої праці на економічному полі, та розвиває товариське співжиття. Тому булоби дуже вказаним, щоби молодь інших осередків закладала цього рода кооперативи і в них працювала”, закликали ініціатори кооперативи.  

В часи еміграції, традиції кооперативи продовжувалися. Саме в такий спосіб українці за кордоном гуртувалися та допомагали один одному.  Це був один із способів збереження своєї ідентичності, та надійна організаційна опора Пласту.

Традиції Пластової Кооперативи живуть і досі. Сьогодні вони відроджуються у підприємствах створених пластунами,  у проектах на кшталт “Свій до свого по своє”, у скаутських ярмарках та міжуладових крамничках-кооперативах. Хоча цим починанням поки що бракує системності, та все ж вони, плекаючи принципи суспільної зарадності та взаємодопомоги, реалізовують у свій спосіб мету Пласту та стають потрохи його організаційною опорою.

Для всіх творчих та підприємливих в рамках Дня Пластуна 2012 стартує скаутський ярмарок “Пластова кооператива”!

Учасники ярмарку матимуть змогу спробувати себе у пластовому заробітку, поділитися своїми особливими знаннями і вміннями зі усіма учасниками Дня Пластуна. Крім того, позмагатися у своїй майстерності та підприємницьких здібностях, а також зробити щонайменше одне добре діло. Адже обов’язковою умовою участі у кооперативі є пожертва 10% від отриманого прибутку на одну із запропонованих пластових цілей.

Кожному учаснику кооперативи забезпечується:

- право розміщувати свою крамничку чи майстерню на території Дня Пластуна (25 і 26 лютого);
– торгова площа розміром приблизно 1х1 м;
– вивіска та ціннички за кольором уладу (за потреби);
– розміщення інформації про крамничку чи майстерню у спеціальному промо-ролику Кооперативи «ПВА» на Дні Пластуна.

Зголоситися до участі в Кооперативі можна тут.

Бажаючих розмістити свою афішу у промо-ролику ярмарку, просимо надіслати її разом із невеликим супровідним текстом-анонсом на адресу e.vyshkil@gmail.com. (Вимоги до афіші: 1 картинка розміром до 1 Мб, формат jpeg; текст коментаря – до 100 знаків).

Останній день прийому зголошень та супровідних матеріалів – 18 лютого.

Увага! Кількість місць обмежена!