Раніше ми писали про те, що таке фінансове планування і чому є необхідним, особливо в Пласті. Вміння складати довгострокові фінансові плани та короткострокові кошториси окремих заходів дає змогу адекватно оцінити свої можливості та попередити можливі небезпеки. Сьогодні мова піде про ще один різновид фінансового плану, а саме бюджет – документ, що допомагає правильно розподілити наявні фінансові ресурси та проконтролювати їх використання.

Слово “бюджет” походить від давньофранцузького bougette – шкіряний мішок, сумка. З норманським завоюванням це слово проникло до Англії і почало використовуватися в дещо іншій інтерпретації. В означений день канцлер Казначейства Англії відкривав свій бюджет, тобто сумку, у якій містилися папери або рахунки. З неї він викладав перед Палатою громад минулорічні фінансові результати та план доходів і видатків на наступний період. Звідси і вислів “відкрити бюджет”, що означав представити ці документи на затвердження парламенту. Пізніше цим словом почали називати промову канцлера казначейства, присвячену питанням фінансів. А з кінця XVIII століття – вже сам документ, котрий містив розпис доходів і видатків країни.

Сьогодні слово “бюджет” використовують, коли мова йде про будь яке грошове господарство. Тому говорять про бюджет країни, міста, організації і навіть окремої людини чи сім’ї. Так, наприклад, сімейний бюджет – це розпис грошових доходів і витрат сім`ї, що складається зазвичай на місячний термін у вигляді таблиці.

Фактично бюджет виконує дві основні функції – розподільчу і контрольну. По-перше – з його допомогою можна розподілити, на що підуть ваші гроші (це як мінімум дозволяє не витратити не більше ніж маєте:)). А по-друге – бюджет дозволяє проконтролювати, наскільки ваше фактичне використання коштів збігається із запланованим у бюджеті (чи часті походи в кіно не змусять вас гризти суху шкоринку в кінці місяця:)). З його допомогою, ви зможете бачити куди йдуть ваші гроші, наскільки ефективно ви їх витрачаєте і наскільки реалістичними є ваші плани.

Найчастіше бюджет складають у вигляді таблички з двох колонок – в одній розписуєте свої доходи, в іншій – витрати. Якщо підбити підсумки у обох колонках, ці суми повинні зійтися. Тобто витрати повинні дорівнювати доходам. Така ситуація називається Балансом бюджету.

Ці таблички можна робити вручну чи в електронному вигляді. А додаткові програми, що пропонуються для Microsoft Office дозволяють навіть використовувати готові шаблони для вашого бюджету. Навіть табличку створювати не потрібно. Просто вписуйте свої цифри. А попрактикуватися вам допоможуть задачки про сімейний бюджет.

Успіхів вам і збалансованого бюджету:)

В рамках II етапу ЮМПЗ відбуватиметься мистецька ярмарка, на якій пластуни матимуть змогу спробувати себе у пластовому заробітку. У вас є можливість показати себе та свою майстерність.

Всіх мистецьких людей запрошуємо до участі у ярмарці!

Якщо ти відчуваєш поклик до мистецтва та твориш вироби власними руками, не зволікай та не пропусти шанс представити свій талант на виставці-ярмарку, яка буде проходити у рамках ЮМПЗ та святкування 100-ліття Пласту.

На ярмарці будуть продаватися вироби ручної роботи, будь-якого розміру та кількості, з будь-якого матеріалу, які мають завершений вигляд та є естетично доробленими.

Тут ти зможеш себе гарно прорекламувати та добре підзаробити.

Не зволікайте та контактуйте з нами, творіть свої шедеври та отримайте нагоду показати їх іншим!

Бажаємо, щоб вашої творчості та натхнення вистачило на багато гарних виробів.

Контакти:
ст.пл. Аня Колачук, L
тел. 0978927814, e-mail: Ana_kv@bigmir.net

Джерело: Пластовий Портал

Своїм рішенням від грудня 2009 року МРСК рекомендувала включити гутірку про економічно-господарське виховання в Пласті до програми та матеріалів вишколів виховників УПЮ. Нижче подаємо скорочену версію такої гутірки, розроблену Референтурою економічного вишколу. Повну її версію, а також power point презентацію для її ілюстрації можна знайти тут. Користуйтеся на здоров’я та діліться з іншими!

1. Мета Пласту.

Метою Пласту є виховання духовно і фізично загартованої молодої людини, доброго громадянина, новітнього провідника суспільства. Саме тому виховання у Пласті є всебічним, а ключовим поняттям є явище «зарадності» – вміння дати собі раду у будь якій життєвій ситуації. У сьогоднішніх умовах щораз більшого значення набуває так звана «суспільна зарадність» – розуміння законів, за якими функціонує сучасне суспільство та вміння використовувати їх інструменти.

- Ринкова економіка є однією з підвалин функціонування української держави. Ця система є новою для українського суспільства, що протягом 70 років жило в умовах командно-адміністративної економіки Радянського Союзу. Зважаючи на це, сучасна українська молодь у багатьох аспектах є «першопрохідцями» цієї системи, тому особливо потребує розуміння основ фінансової зарадності та економічної культури. Цього, на жаль, не забезпечує система державної освіти. Тим важливішою стає у цій справі роль Пласту.

 2. Стереотипи.

- Саме у радянській система цінностей були поширені стереотипи, що заробляти гроші – принизливо, бо це негідне прагнення до наживи. Ця думка походить від невміння достойно оцінити людську працю, що було закладено в радянській ідеології. Гроші – міра праці. Це найдосконаліший інструмент, який на сьогодні винайшло людство. Тому отримувати гроші за свою працю – це справедлива винагорода за вкладені знання, вміння та зусилля.

- Часто можна почути закиди, що Пласт – ідейна організація, а не організація для заробляння грошей. Ні те, ні інше. Пласт – в першу чергу виховна організація, а гроші є одним з інструментів її виховної методи.

 3. Пластова метода.

- Економічно-господарське виховання торкається усіх аспектів пластової методи. «Пластун ощадний» – одна з точок пластового закону. Допомога іншим – один з Головних Обов’язків Пластуна. А чим більше маєш, тим більше, як відомо, можеш віддати. Ці два засадничі постулати у поєднанні з практикою фінансової зарадності втілюються у фінансових точках пластових проб.

- Сплата членських внесків є обов’язковою умовою приналежності до Пласту. Це не тільки фінансова допомога організації, а й виховання дисципліни та відповідальності.

- Діловодство скарбника дає змогу навчитися основ праці із фінансовою документацію. Ця відповідальна посада навчає правильно розпоряджатися грішми та планувати їх використання.

- Наявність спільного виряду, власних домівок спонукає пластунів до раціонального господарювання та ощадного ставлення до свого і чужого майна. Від того, наскільки успішно вони з цим справляються, залежать умови їх пластування.

- Для тих, хто цікавиться економікою трішки глибше, існують вмілості «Економіст» різної складності для УПЮ, а також вмілості “Банкір”, “Підпиємець” та “Економіст” для УПН. Вони дозволяють розвивати свої зацікавлення та ділитися знаннями з іншими.

4. Риси, які виховуємо.

Економічно-господарське виховання у пластовій методі сприяє розвитку ініціативності та творчості, організованості та провідницьких здібностей. Заробляння коштів для доброго діла формує навики особистої та соціальної відповідальності. Організація заробкових акцій сприяє розвитку аналітичних здібностей, а фінансове діловедення навчає дисципліни у роботі з цифрами. Все це є необхідними атрибутами доброго лідера.

Про інші важливі аспекти економічно-господарського виховання в Пласті та окремі елементи пластової виховної методи читайте у повній версії гутірки.

Аукціони та лотереї – це перевірені способи пластового заробітку, особливо, якщо його метою є добре діло. Традиції таких заходів є дуже популярними у Пласті в Америці та Канаді. Окрім збору коштів вони мають і іншу мету – гуртують Пластсприят та ближче знайомлять його із діяльністю пластунів, що є дуже потрібним для розвитку організації. Нижче – стаття про аукціон та лотерею, присвячені 100-літтю Пласту, що їх організувало новацтво Івано-Франківська.

У неділю, 4 березня в станиці Івано-Франківськ пройшов новацький захід під назвою «Сто талантів», який був присвячений 100 річниці організації.

До цієї події новаки готувались протягом цілого лютого. Вони виготовляли своїми руками різноманітні мистецькі вироби. Мета такого заходу було продемонструвати батькам які ж талановиті їхні дітки. Для всіх присутніх, а таких було близько 150 осіб була проведена і розважальна програма, яка складалася із музичних та інтелектуальних конкурсів.

Також, при вході на свято всі охочі могли придбати лотерейний квиток, за яким відбувався розіграш призів у вигляді дисків із новацькими піснями та сувенірні відзначки 100 річчя Пласту. У другій частині свята пройшов аукціон дитячих виробів. Присутні батьки могли позмагатися увикупі різноманітних лотів. Найдорожчий лот – подушечки для шпильок був проданий аж за 50 грн.

Новаки та новачки щасливі, що долучилися до збору коштів на Перший в Україні пам’ятник «Пластунам, що не зламали своїх присяг» і продали свої талановиті вироби на суму 1022 грн.

Джерело: Пластовий портал.

У лютому 2012 року Крайова Булава УПЮ затвердила до тримісячного обговорення вмілості “Економіст” на першу, другу і третю проби. Тут можна переглянути проекти вмілостей. Запрошуємо долучатися до обговорення!

У зв”язку з цим Блог Референтури економічного вишколу розпочинає серію публікацій, які пояснюватимуть окремі точки цих вмілостей та міститимуть методичні матеріали до них. Для простоти пошуку на блозі створено категорію “Вмілості“, а такі пости позначено тегами “Економіст-1“, “Економіст-2” та “Економіст-3” відповідно.