Продовжуємо серію публікацій про фінансово-господарські елементи пластової методики та їх історію. Сьогоднішня публікація – про здачу ІІ проби УПЮ.

Згідно з “Життям в Пласті”, початково проба “Скобиного хвату”, у розділі “Пластовий закон”, містила таку точку:

  • Викажеться щадничою книжечкою з заощадженою сумою грошей принаймі на покриття видатків дводенної мандрівки

Теперішня друга проба ІІ ставить трохи осучаснені вимоги:

  • Спільно з куренем проведе пластовий заробіток для реалізації пластової акції.
  • Складе кошторис та фінансовий звіт одної із запропонованих акцій (курінна мандрівка, табір).
Пластун, як потенційний майбутній лідер, організатор різноманітних заходів не може оминути фінансового їх підґрунтя. Навіть якщо він не буде займатися фінансами безпосередньо, то як відповідальна особа повинен орієнтуватися в основних засадах праці з фінансами і контролювати порядок з ними. Складення кошторису це в першу чергу вміння планувати, розподіляти, аналізувати наявні ресурси і потреби. Фінансова звітність на підставі цього кошторису – це уважне ставлення до документів, важливе як для особистої дисципліни, так і для майбутньої співпраці з органами влади, фінансовими установами – тим, з чим в житті зустрічається кожен.

Під час планування та організації пластового заробітку пластуни можуть здобути здібності, що знадобляться їм і у «реальному» світі, а також стануть у пригоді конкретному гуртку, куреню та усій пластовій спільноті. Наприклад: складання бюджету, постановка цілей, оцінка своїх можливостей, мистецтво домовлятися та переконувати, вміння розпоряджатися ресурсами. Навчаємось у грі.

Презентуємо вашій увазі сторінку “Економіка для п’ятачків” – ресурс, котрий містить методичні матеріали з основ економіки для учнів середнього шкільного віку (а в Пласті – молодшого юнацтва:)).

Його автором є Світлана Шашолко – викладач економіки та інформатики у Піщанській гімназії (м. Кременчуг, Полтавської області). У результаті поєднання цих двох дисциплін, пані Світлана запропонувала дуже цікавий, якісний і технічно продуманий продукт. Розроблені нею заняття з основ економіки, поділені на тематичні блоки, стануть добрим порадником навіть тим, хто ніколи не мав нічого спільного із цією дисципліною. Базові економічні явища та поняття, обрамлені в цікаві розповіді та завдання з використанням нових технологій, гарно сприймаються та легко засвоюються. Користайте із цих та подібних матеріалів під час сходин із молодшим юнацтвом, адже середня школа таких знань на жаль не дає. Хоч саме вони є однією з найважливіших складових так званої суспільної зарадності.

Продовжуємо серію публікацій про фінансово-господарські елементи пластової методики та їх історію. Сьогоднішня публікація – про здачу І проби УПЮ.

У “Житті в Пласті”, у розділі “Пластовий закон” серед вимог до І проби УПЮ є така точка:

Викажеться пластовим заробітком і ощадністю (має заощаджену суму грошей, потрібну на одноденне харчування).

У сьогоднішньому варіанті ця точка звучить так:

Сплачує членську вкладку із пластового заробітку або власних заощаджень принаймні 1 квартал.

Очевидно, що така точка у пластовій пробі для наймолодшого юнацтва з’явилася зовсім недаремно.

Пластовий заробіток не покликаний навчити заробляти гроші, виховати покоління бізнесменів та підприємців – а тільки дати зрозуміти дітям, що гроші мають свою ціну. Після самостійного заробляння грошей діти витрачають їх набагато обережніше і ощадніше, а ще – раціональніше. Для дієвості пластовий заробіток не повинен бути одиничним, адже характер виростає зі звички, а звичка формується на багаторазовому повторенні одного й того самого досвіду. Найлегший спосіб заробітку – це ощадність. Тому в точці проби дано на вибір пластовий заробіток чи зекономлені гроші. Крім того, вкладка за один квартал чи становить аж такі великі гроші? Чи так важко подбати зі своїм гуртком аби заробити чи заощадити цю суму? А натомість ця точка дає можливість застановитись над цією темою із юнацтвом, почати виховувати в собі на практиці ту рису ощадності, до якої прагнемо.

Пластова кооператива продовжує свої традиції. Запрошуємо до участі!

Учасники ярмарку матимуть змогу спробувати себе у пластовому заробітку, поділитися своїми особливими знаннями і вміннями зі усіма учасниками Дня Пластової Присяги. Крім того, позмагатися у своїй майстерності та підприємницьких здібностях, а також зробити щонайменше одне добре діло. Адже обов’язковою умовою участі у кооперативі є пожертва 10% від отриманого прибутку на одну із запропонованих пластових цілей.
Кожному учаснику кооперативи забезпечується:

- право розміщувати свою крамничку чи майстерню на Дні Пластової присяги в спеціально відведеному місці (28 квітня з 16:00 до 18:00);
– торгова площа розміром приблизно з парту;
– вивіска та ціннички за кольором уладу (за потреби).

Зголоситися до участі в Кооперативі можна тут.

Останній день прийому зголошень та супровідних матеріалів – 22 квітня.

Увага! Кількість місць обмежена!

Джерело: Пластовий Портал

Наближається сота річниця від дня Першої Пластової Присяги. Користуємося цією нагодою, щоби пригадати бачення засновниками Пласту того, якою має бути наша організація. Від сьогодні розпочинаємо серію публікацій, присвячену фундаментальній книзі Олександра Тисовського “Життя в Пласті”. Зважаючи на специфіку цього блогу, вибираємо  та публікуємо з неї ті уривки, що стосуються економічно-господарського вихованні в Пласті. Повертаймося до джерел та розвиваймо справу наших вчителів.

Д-р Олександер Тисовський. Життя в Пласті. Видання четверте. Торонто 1991.

Розділ 2. Починаємо гру. Сходини прихильників УПЮ.

Сходини треті.

Пластовий заробіток.

Впорядник роздає нам листки паперу з такою запискою:

Посвідчаю, що …………….(кому?) я виплатив ………………… (скільки?) за ……………………… (яку працю?).

Підпис (чіткий).

і пояснює, що кожний з нас має впродовж тижня заробити якоюсь корисною роботою, не конче велику, готівку. Ці гроші треба заробити, а не дістати в дарунку і не забагато в порівнянні до вартости праці. Їх треба принести разом із вірно виповненою й роботодавцем підписаною посвідкою на наступні сходини й віддати до каси гуртка.

Цей заробіток потрібний нам для придбання гурткових книг і на інші наші спільні витрати, а збірним зусиллям нам буде легко його здобути. (5 хв.)

Сходини четверті.

Впорядник перевіряє посвідки, як заповів на попередніх сходинах, випитує про подробиці виконаної праці й пояснює, що ціллю тієї вправи було не тільки придбати фонди на спільне гурткове майно, але в першу чергу показати, як чесною працею добуваються засоби для життя. Далі розмовляє з нами, з якої з тих робіт можна було б утримуватись і скільки при тому треба б напрацюватись, як, отже, мусять батьки трудитись, щоб самим утриматись і нам, родині, дати те все, чого потребуємо. (10 хв.)

Від себе лишень додамо, що Тисовський у “Житті в Пласті” подає описи всього семи сходин для прихильників. І вже на третіх та четвертих сходинах відводить окремий час для точок про пластовий заробіток. Це очевидно свідчить про те, якого значення він надавав цьому елементу пластової виховної методи.