Своїм рішенням від грудня 2009 року МРСК рекомендувала включити гутірку про економічно-господарське виховання в Пласті до програми та матеріалів вишколів виховників УПЮ. Нижче подаємо скорочену версію такої гутірки, розроблену Референтурою економічного вишколу. Повну її версію, а також power point презентацію для її ілюстрації можна знайти тут. Користуйтеся на здоров’я та діліться з іншими!

1. Мета Пласту.

Метою Пласту є виховання духовно і фізично загартованої молодої людини, доброго громадянина, новітнього провідника суспільства. Саме тому виховання у Пласті є всебічним, а ключовим поняттям є явище «зарадності» – вміння дати собі раду у будь якій життєвій ситуації. У сьогоднішніх умовах щораз більшого значення набуває так звана «суспільна зарадність» – розуміння законів, за якими функціонує сучасне суспільство та вміння використовувати їх інструменти.

- Ринкова економіка є однією з підвалин функціонування української держави. Ця система є новою для українського суспільства, що протягом 70 років жило в умовах командно-адміністративної економіки Радянського Союзу. Зважаючи на це, сучасна українська молодь у багатьох аспектах є «першопрохідцями» цієї системи, тому особливо потребує розуміння основ фінансової зарадності та економічної культури. Цього, на жаль, не забезпечує система державної освіти. Тим важливішою стає у цій справі роль Пласту.

 2. Стереотипи.

- Саме у радянській система цінностей були поширені стереотипи, що заробляти гроші – принизливо, бо це негідне прагнення до наживи. Ця думка походить від невміння достойно оцінити людську працю, що було закладено в радянській ідеології. Гроші – міра праці. Це найдосконаліший інструмент, який на сьогодні винайшло людство. Тому отримувати гроші за свою працю – це справедлива винагорода за вкладені знання, вміння та зусилля.

- Часто можна почути закиди, що Пласт – ідейна організація, а не організація для заробляння грошей. Ні те, ні інше. Пласт – в першу чергу виховна організація, а гроші є одним з інструментів її виховної методи.

 3. Пластова метода.

- Економічно-господарське виховання торкається усіх аспектів пластової методи. «Пластун ощадний» – одна з точок пластового закону. Допомога іншим – один з Головних Обов’язків Пластуна. А чим більше маєш, тим більше, як відомо, можеш віддати. Ці два засадничі постулати у поєднанні з практикою фінансової зарадності втілюються у фінансових точках пластових проб.

- Сплата членських внесків є обов’язковою умовою приналежності до Пласту. Це не тільки фінансова допомога організації, а й виховання дисципліни та відповідальності.

- Діловодство скарбника дає змогу навчитися основ праці із фінансовою документацію. Ця відповідальна посада навчає правильно розпоряджатися грішми та планувати їх використання.

- Наявність спільного виряду, власних домівок спонукає пластунів до раціонального господарювання та ощадного ставлення до свого і чужого майна. Від того, наскільки успішно вони з цим справляються, залежать умови їх пластування.

- Для тих, хто цікавиться економікою трішки глибше, існують вмілості «Економіст» різної складності для УПЮ, а також вмілості “Банкір”, “Підпиємець” та “Економіст” для УПН. Вони дозволяють розвивати свої зацікавлення та ділитися знаннями з іншими.

4. Риси, які виховуємо.

Економічно-господарське виховання у пластовій методі сприяє розвитку ініціативності та творчості, організованості та провідницьких здібностей. Заробляння коштів для доброго діла формує навики особистої та соціальної відповідальності. Організація заробкових акцій сприяє розвитку аналітичних здібностей, а фінансове діловедення навчає дисципліни у роботі з цифрами. Все це є необхідними атрибутами доброго лідера.

Про інші важливі аспекти економічно-господарського виховання в Пласті та окремі елементи пластової виховної методи читайте у повній версії гутірки.

Leave a Reply


You must be logged in to post a comment.