Наша сьогоднішня розповідь буде присвячена найпопулярнішій економічній грі усіх часів і народів – “Монополії”.

Так виглядала коробка гри “Монополія” у 30-х роках минулого століття. Ще тоді вона користувалася шаленим успіхом, і у неї завзято бавилися люди по всій Америці. Зараз вона продається більш ніж у 80 країнах світу,  і є перекладеною на 26 мов. Але почнімо з початку.

Прототипом “Монополії” вважають гру випущену у 1904 році, котра відображала теорію економіста Генрі Джорджа про податки на землю. Подібні настільні ігри робилися вручну і активно ширилися Північною Америкою, але справжньої популярності набули у часи Великої Депресії (30-і роки ХХ ст.). Згідно з офіційними джерелами компанії Parker Brothers, яка з 1935 року і дотепер випускає “Монополію”, та легендарна настільна гра, яку ми знаємо сьогодні, у своєму оригінальному варіанті з”явилася на світ так:

У 1934 році, безробітний інженер Чарльз Дарроу запропонував промисловій компанії Parker Brothers видати придуману ним гру про торгівлю нерухомістю. Гра називалася “Монополія”, що означає повне домінування певної компанії на якомусь ринку продукції. Гравці, оперуючи іграшковими грошима, викуповували продавали, брали в оренду якісь об”єкти власності, граючи за правилами, максимально наближеними до умов реального життя, а переможцем гри ставав той, хто зумів привласнити найбільше нерухомості на ринку. Події у першій “Монополії” розгорталися у американському Атлантік-сіті: на поле були нанесені реально існуючі там вулиці і залізниці. Один із перших варіантів ігрового поля був круглим, оскільки мав кластися поверх обіднього столу:)

Брати Паркери, знайшовши у цій грі 52 дизайнерські помилки, відмовили автору у її виданні. Тоді підриємливий винахідник власноруч видав 5000 екземплярів своєї гри і їх миттєво розкупили. Люди в часи глибокої економічної кризи, хотіли відчути себе успішними хоча б на якусь мить і з азартом бавилися в “Монополію”. Компанія Parker Brothers швиденько зрозуміла свою помилку і покликала Дарроу на повторні переговори. Викупивши у нього права на власність “Монополії”, вона успішно випускає цю гру і до сьогодні.

Гра швидко вийшла за межі США. Її популярність не падала навіть у роки Другої Світової Війни, коли британські видання “Монополії” виходили з картонними “вертушками” замість кубиків: не вистачало пластику. Десь у 60-х роках Parker Brothers зрозуміли, що британцю краще презентувати у грі Лондон, французу – Париж, тощо. Національні та “міські” версії “Монополії” зробили її культовою. А у 90-х з’явилися ще й “поп” версії цієї гри – для любителів мультиків “Діснея”, “Зоряних воєн”, “Кока-коли” ітп.

Цікаво знати, що:

  • Майже 500 мільйонів людей зіграли у цю гру з 1934 року.
  • Майже 200 мільйонів екземплярів було продано по всьому світу.
  • Набір із золотими хаткам і срібними готелями, випущений компанією «Alfred Dunhill», було продано за $25 000.
  • Навесні 1987 року студенти Juniata College in Huntington перетворили квартали свого студмістечка у клітинки “Монополії”, ходи робилися за допомогою гігантських паралонових кубиків, а переміщення виконувалися  через велосипедистів оснащених портативними раціями.
  • В 1964 році «Parker Brothers» зробили особливий комплект гри для New England Divers, яку можна було грати під водою. Спеціальне металеве поле було вкрите целофаном і важило близько 100 кг. У свій час було виготовлено також “шоколадну” версію “Монополії”.
  • А найдовша партія “Монополії” в історії тривала 70 днів.
То ж замисліться, чи варто виділяти на неї 15 хв на своїх сходинах:) Найкраще – знайти для цього окремий час, а по закінченню гри – проаналізувати її хід та результати. Адже крім того, що “Монополія” показує  світ зовсім з іншої перспективи і вчить мислити стратегічно, вона ще й відкриває у гравцях новий і незвіданий потенціал:) Тому – веселої забави!
_

Leave a Reply


You must be logged in to post a comment.