Переважна більшість одеситів (84,7%) вважають, що вчити дітей поводитися з грошима повинні батьки. Додатково, рівна кількість респондентів впевнені: діти самостійно повинні вчитися поводитися з грошима (24,3%) і навчати дітей фінансовій грамоті повинні спеціальні телепередачі та економічні ігри (23,7%). «Знайомитися» з грошима діти повинні в школі — такої думки дотримуються 22,3% респондентів, а 9,7% вважають, що цьому повинні вчити дітей банки. Відповідь «інше» обрали 1% опитаних. Про це свідчать дані соціологічного дослідження проведеного у квітні 2011 року Одеською філією інституту Горшеніна.
Більше половини опитаних городян (55,4%) вважає, що діти повинні починати самостійно заробляти гроші в середньому і старшому шкільному віці. При цьому третина (31,1%) впевнена: починати заробляти власні гроші діти повинні з 13 — 15 років, а кожен четвертий (24,3%) вважає, що це має відбуватися починаючи з 16 — 18 років. 8,3% городян стверджує, що заробляти слід з 19 — 20 років, а 5,3% опитаних вважає, що свої перші гроші можна отримувати за виконі домашні доручення ще дошкільням (4 — 6 років). На думку 2,7% респондентів, самостійні заробітки повинні починатися з 21 року.

Три чверті опитаних (74,7%) впевнені, що батьки повинні давати дітям гроші на кишенькові витрати. Більше третини опитаних (36,2%) вважають, що гроші дітям можна давати вже з 10 — 12 років, а 30,8% — з молодшого шкільного віку (7 — 9 років).

На думку психолога Оксани Вдовиченко, вік, коли маля починає розу­міти, що таке гроші і яке у них призначення, дуже індивідуальний, але доступно розповідати про природу зарплати, решти в магазині тощо необхідно вже з дошкільного віку. Вміння накопичувати гроші на якусь свою мрію виховуватимуть у дитині фінансову дисципліну і терпіння.  Кошти, зароблені власною працею навчать поваги до чиєїсь праці, а таком стимулюватимуть ощадність і вміння планувати свої витрати.

Аналізуючи результати дослідження, можна зробити висновки, що українці надають великого значення виховній ролі фінансів у житті своїх дітей. Характерно, що більшість опитаних вважає, що основ фінансової грамотності діти повинні навчатися у школі та за допомогою неформальної освіти. Про це теж свідчать результати опитування Приватбанку проведеного навесні 2011 року. При цьому предмет “економіка” не є обов”язковою дисципліною для  вивчення в українських школах. А чи виправдає покладені на нього сподівання громадський сектор?

Leave a Reply


You must be logged in to post a comment.