У листопаді 2010 року за ініціативи 11 куреня старших пластунок “НепрОсті” було створено Референтуру економічного вишколу Національної Скаутської Організації України “Пласт”. Основним завданням референтури є створення організаційної і методологічної бази для економічного виховання, як невід’ємної частини всебічного розвитку пластунів.
  • Ми вважаємо, що у сучасному світі навики “суспільної зарадності” є не менш важливими ніж фізична вправність чи духовний гарт, а їх розвиток сприяє становленню новітніх провідників суспільства.
  • Нашою головною метою є організаційне та методичне забезпечення тих елементів пластової виховної програми, що стосуються розвитку основ ощадності  та фінансової зарадності, а саме:
- фінансових точок у пластових пробах;
- гутірок з економічного виховання на вишколах виховників УПЮ\УПН;
- економічних вишколів для виховників.
  • Додатковою частиною нашої діяльності є підтримка тих, хто глибше цікавиться економікою. Для заохочення таких зацікавлень ми:
- розвиваємо економічні вмілості та публікуємо методичні матеріали до них;
- проводимо семінари на спеціалізовані теми та анонсуємо подібні заходи;
- “підвищуємо кваліфікацію” фінансових діловодів.
- – – – – – – – – – –
  • Склад референтури:
1. ст.пл.вірл. Марта Федьків, Ті
2. ст.пл.скоб Сашко Свистун, ЛЧ
3. ст.пл. Леся Анусіна, Ті
4. пл.сен. Марко Чуквінський, ЧМ
5. ст.пл. Любко Тарновський, ПР
6. ст.пл.вірл. Ніна Карасевич, Ті
7. пл.прият Ярко Дикун
8. ст.пл.вірл. Катерина Кравчук, Ті
9. ст.пл. Роман Тичківський
- – – – – – – – – – – -
  • Функції:
1. Дбає про популяризацію економічно-господарського виховання в сім’ї, Пласті, суспільстві.
2. Забезпечує доступ до інформації про ділянку.
3. Розробляє і заохочує інших до методологічних розробок у цій ділянці.
4. Проводить і заохочує інших до проведення освітніх і практичних заходів у цій ділянці.
5. Відслідковує паралельні ініціативи у цій справі та об’єднує їх в один процес.
————————
  • Про Економічний Вишкіл

Перший Економічний вишкіл було проведено у 2006 році у Львові. Його метою було зібрати усіх членів УСП\УПС зацікавлених цією тематикою, для того аби спільно обговорити перспективи та виклики економічно-господарського виховання у Пласті. Протягом 2006-2010 років було проведено ще 5 вишколів, цільовою аудиторією яких були виховники УПЮ та фінансові діловоди. Завданням вишколів було допомогти виховникам правильно використовувати у своїх виховних програмах елементи пластової методи пов’язані із економічно-господарським вихованням. Ми обговорювали те, як  переводити акції на пластовий заробіток, як організувати ефективну систему здачі внесків, а також виховне значення пластової вкладки. Піднімали питання про основні навики фінансової зарадності необхідні юнацтву у щоденному житті. Обмінювалися досвідом щодо практикування точки “Пластун ощадний”. Обговорювали загальні моральні аспекти економічно-господарського виховання, його значення та потреби. Робили практичні вправи корисні фінансовим діловодам для організації своєї ділянки. В результаті цих вишколів вдалося популяризувати тему економічно-господарського виховання в Пласті, окреслити його основні завдання та інструменти, а також створити методичну базу для якісноїго переведення цієї ділянки. Наступні Економічні Вишколи будуть проводитися, якщо у цьому виникне потреба та з’явиться критична маса бажаючих взяти участь у такому заході. Контактуйте з цього приводу з Референтурою Економічного Вишколу.

—————————-
  • Міф “Економічного пластування”.

Останнім часом у Пласті часто можна почути термін “економічне пластування”. Тяжко сказати, що саме мається на увазі під цим словосполученням. Скоріш за все йдеться про свого роду спеціалізаційне пластування, що напевно мало б спеціалізуватися на зароблянні грошей. Прихильників цього терміну мусимо розчарувати. Такого виду спеціалізаційного пластування не існує. А якби існував, то мабуть він би дуже віддаляв пластунів від основної ідеї організації – скаутінгу та життя в природі. Звісно, як і кожна громадська організація Пласт має свою фінансову політику, але це не має нічого спільного із спеціалізаційним пластуванням, яке може практикувати юнацтво чи новацтво. Натомість пластова виховна метода пропонує унікальні елементи того, як виховати пластуна зарадним, в тому числі і у суспільному житті. Для цього пропонує такі виховні елементи, як пластовий заробіток, членська вкладка, діловодства скарбника, точка “ощадний”, спеціалізовані вмілості, тощо Саме це і називаємо економічно-господарським вихованням в Пласті, тією частиною суспільного виховання, що на рівні із фізичним, патріотичним, духовним та інтелектуальним вихованням творить всебічну самовиховну пластову методу.


Comments are closed.